eKariéra - FAQ – Často kladené otázky
- Co dělat, když zapomenu přístupové jméno nebo heslo?
Pokud si nemůžete vzpomenout na své přístupové jméno nebo heslo, kontaktujte svého tutora. Ten Vám během tří dnů e-mailem Vaše jméno i heslo sdělí. Pokud nechcete mít tak dlouhou prodlevu při studiu, můžete také kontaktovat telefonickou help line (274 022 334, pouze ve všední dny), kde svůj problém můžete řešit.
- Co dělat, když se v modulu zobrazují pouze autotesty, nikoliv studijní text? Co dělat, když se naopak zobrazuje pouze text a autotesty se nezobrazují?
Ke správnému zobrazování je studijního prostředí je nutná aplikace Java. Aktuální verzi lze jednoduše zdarma stáhnout ze stránek www.java.com. Po instalaci restartujte svůj počítač. Pokud máte i nadále potíže s autotesy, problém je s největší pravděpodobností způsoben úrovní nastavení cookies ve Vašem počítači. Ta se lehce změní následujícím způsobem: Na horní ovládací liště Internet Exploreru vyberte Nástroje, poté Možnosti Internetu a záložku Osobní údaje. Zde změňte úroveň nastavení cookies na Nízkou úroveň a znovu se přihlaste do studijního prostředí.
- Jak postupovat, když se mi nedaří přihlásit do studijního prostředí?
Pokud se po zadání správného jména a hesla zobrazí oznámení Časová relace vypršela, přihlaste se znovu, znamená to, že je třeba změnit úroveň nastavení cookies ve Vašem počítači. Ta se lehce změní následujícím způsobem: Na horní ovládací liště Internet Exploreru vyberte Nástroje, poté Možnosti Internetu a záložku Osobní údaje. Zde změňte úroveň nastavení cookies na Nízkou úroveň a znovu se přihlaste do studijního prostředí.
- Co dělat, když se mi nezobrazuje okno pro diskusní relaci?
Tento problém je s největší pravděpodobností způsoben absencí nebo starší verzí aplikace Java. Aktuální verzi lze jednoduše zdarma stáhnout ze stránek www.java.com. Po instalaci restartujte svůj počítač.
- Jak dlouho bude studium trvat? Kdy je možné studovat?
Studium se bude realizovat v období od října 2011 do března 2013 v řádově semestrálních studijních bězích. Každý studující může během svého studijního běhu (tj. v období cca tří až čtyř měsíců) studovat – tedy přihlásit se do elektronického studijního prostředí a procházet jednotlivými studijními moduly - kdykoliv, 24 hodin denně, sedm dní v týdnu.
- Jak bude studium zakončeno?
Absolventský certifikát studující obdrží na základě zvládnutí studijních modulů, vypracování krátkých testů umístěných na konci každého modulu a vypracování závěrečného samostatného cvičení.
- Co když nestihnu ve stanoveném časovém rozmezí kurz prostudovat?
Pokud studující z osobních, zdravotních či jiných důvodů nestihne kurz prostudovat v daném časovém rozmezí a bude mít zájem o jeho opakování, kontaktuje administrátora studia (e-mail: poradci@nuov.cz) a ten ho zařadí do následujícího volného studijního běhu.
- Je možné kurz opakovat?
Ano. Pokud studující např. zjistí, že mu jiné povinnosti neumožňují kurz dostudovat, je možné ho opakovat. Kontaktuje administrátora studia (e-mail: poradci@nuov.cz) a ten ho zařadí do následujícího volného studijního běhu.
- Co dělat, když se mi nedaří přihlásit do systému?
Postup je podobný jako při zapomenutí hesla: Kontaktujte svého tutora. Ten zkontroluje správnost Vašeho přihlašovacího jména a hesla a odešle Vám oba tyto údaje do tří dnů e-mailem. Pokud nechcete mít tak dlouhou prodlevu při studiu, můžete také kontaktovat telefonickou help line (274 022 334, pouze ve všední dny), kde svůj problém můžete řešit.
- Kdo je to tutor?
Tutor plní roli studijního poradce a průvodce elektronickým studijním prostředím. Pomáhá frekventantům se samostudiem, poskytuje jim zpětnou vazbu, odpovídá na jejich dotazy, pomáhá řešit problémy. Tutor také moderuje diskuse na fóru a v diskusních relacích; minimálně tři hodiny týdně je studujícím k dispozici online.
- Jak kontaktovat svého tutora?
Každý studující obdrží jméno a kontakt na svého tutora na začátku studia do své e-mailové schránky (emailové adresy lze najít také v sekci Důležité kontakty). Tutora může studující oslovit i prostřednictvím fóra a diskuzní relace. Tam se tutor minimálně tři hodiny týdně pohybuje online.
- Jaké jsou formy komunikace mezi tutorem a studujícími a mezi studujícími navzájem?
Ve studijním prostředí eKariéra+ v zásadě fungují tři komunikační kanály: elektronická pošta, fórum (pro offline komunikaci) a diskuze (= chat, pro online komunikaci). Studující a tutor mohou ke vzájemné komunikaci využívat všechny tři způsoby, studující navzájem mezi sebou pouze fórum a diskuzní relace, pokud se samozřejmě dobrovolně nerozhodnou zveřejnit svou e-mailovou adresu (např. na fóru).
- Jak přispět do fóra?
Pro prezentaci vlastních názorů ke studovaným tématům nebo např. pro vznesení dotazu může studující využít fórum. Ve fóru mohou všichni (tedy jak tutor, tak frekventanti) vkládat nové téma a do každého tématu pak diskusní příspěvky. Vstup do fóra se provede kliknutím na položku „Domů“ na hlavním panelu a následně na položku „Diskuzní fórum“. Poté si zvolíme fórum VIP, kde je možno vytvořit nové téma (tlačítko „Nové téma“) a do něho pak vložit svůj příspěvek, nebo do existujícího tématu vložit nový příspěvek (tlačítko „Nový příspěvek“).
- Jak přispět do diskuze?
Kromě fóra je možné přispívat i do diskuzí. Jedná se o systém pro on line komunikaci všech účastníků dané studijní skupiny. Každá diskuze může obsahovat různé diskuzní relace a v dané relaci je pak možno přímo komunikovat s dalšími uživateli, kteří jsou právě on line (princip chatu). Příspěvek se provádí vložením textu do řádku „Zpráva“ a odešle se tlačítkem Enter nebo „Odeslat“.
- Co dělat, když nerozumím nebo mám připomínky k obsahu kurzu, modulu?
Pro řešení problémů s obsahem jednotlivých studijních modulů je studujícím k dispozici tutor. Mohou ho kontaktovat buď pomocí elektronické pošty nebo danou otázku prezentovat na fóru nebo diskusní relaci, kde se k ní mohou vyjádřit i ostatní frekventanti.
- Jak je kurz uspořádán? Jak si studium zorganizovat?
Celé studium je rozděleno do deseti oddělených tematických bloků – studijních modulů. Studující jimi může procházet v libovolném pořadí, nicméně nejvhodnější je zachovat postup od prvního modulu k desátému. Přístup ke studiu má studující 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. Je užitečné stanovit si pravidelně dobu, ve které se bude věnovat studiu, a také se ji snažit dodržovat.
- Co mi studium přinese?
Vzdělávání je zaměřeno na oblast kariérového poradenství a rozhodování a průřezové téma Člověk a svět práce. Absolventům studia tedy přinese prohloubení znalostí a kompetencí z těchto oblastí, řadu relevantních informačních zdrojů pro každodenní práci a v neposlední řadě také prohloubení kompetencí v oblasti informačních a komunikačních technologií.
- Je omezen počet účastníků z jedné školy?
Není. Z jedné školy se může zúčastnit libovolný počet pedagogů. Pro průběh studia může být dokonce výhodnější, když bude společně studovat několik pedagogů z jedné školy a budou se tak moci navzájem podporovat při studiu a řešit společně eventuální problémy.
- Co dělat, když se mi studijní prostředí zobrazuje v angličtině?
Ve výjimečném případě může dojít k zobrazení studijního prostředí v angličtině. Nastavení jazyka lze jednoduše změnit následujícím způsobem: Na horní liště prohlížeče vybereme položku Nástroje, poté klikneme na Možnosti internetu, tam vybereme položku Jazyky a češtinu umístíme nahoru. Pro zobrazení nastavené změny se musíme ze studijního prostředí odhlásit a znovu přihlásit.
- Jaký internetový prohlížeč je možné používat?
Studijní systém Oracle iLearning je optimalizován pro používání prohlížeče Internet Explorer verze 6 a vyšší. Používání jiných prohlížečů může působit problémy s některými funkcemi studijního prostředí.
- Koho kontaktovat při technických potížích?
Pokud se jedná o jiné problémy než s přihlášením do systému (jejich řešení viz Co dělat, když zapomenu přístupové jméno a heslo a Co dělat, když se mi nedaří přihlásit do systému), kontaktujte naši telefonickou help line (274 022 334, pouze ve všední dny) nebo administrátora studia na emailu
- Kde najdu informační zdroje pro studium?
Každý studijní modul vychází z nejrůznějších informačních zdrojů. V souhrnné podobě je možné veškeré informační zdroje nalézt na domácí stránce projektu, v levém menu pod položkou Knihovna – informační zdroje.